Gotovo da nema osobe koja nije upoznata sa vozilima marke Mercedes-Benz. U prilog tome govori i činjenica da na Forbsovoj listi najvrednijih brendova ova kompanija zauzima 23. poziciju sa vrednosću od 28,5 milijardi dolara.
Iako o ovom nemačkom prizvođaču luksuznih automobila znamo mnogo stvari, neki detalji iz bogate istorije kompanije vas ipak mogu iznenaditi.
Kako je sve počelo
Istorija kompanije počinje osamdesetih godina 19. veka kada su Gotlib Dajmler i Karl Benc nezavisno izumeli automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Dajmler je radio zajedno sa Vilhelmom Majbahom, s kojim je izumeo i četvorotaktni motor, u gradu Kanštatu kraj Štutgarta, dok je Benc držao svoju radionicu u Manhajmu. Interesantno je da ne postoji nijedan zapis da su se ova dva izumitelja ikada upoznala.
Naziv Mercedes potiče iz 1900. godine kada je austrijsko-mađarski diplomata i trgovac automobilima, Emil Jelinek, od Dajmlerove kompanije naručio 36 automobila po ceni od 550.000 maraka, te zatražio da se ih nazove po njegovoj kćeri Mercedes Jelinek. Već 1902. godine Mercedes postaje zvanično ime kompanije, dok je za logotip odabrana trokaka zvezda, koja zapravo simbolizuje Dajmlerovu ideju o proizvodnji vozila za saobraćaj zemljom, vazduhom i vodom. Od 1910. godine, ovaj simbol se nalazi na svakom vozilu marke Mercedes. Tek 1926. godine Dajmlerovo i Bencovo preduzeće se ujedinjuju i tako nastaje kompanija pod nazivom Daimler- Benz AG iz čega nastaje današnji naziv Mercedes-Benz.
Klase automobila
Mercedes-Benz kategoriše svoje tipove vozila sa abecednim „klasama“. Tako je A klasa rezervisana za kompaktna vozila sa prednjim pogonom, dok je B klasa poznata po snažnom motoru. C i E imaju veća tela i viši su u cenovnom rangu. Ukoliko tražite limuzinu, onda bi trebalo da se fokusirate na S klasi. G i M klase su terenci, a SL je sportski model.
S tim u vezi, pomenućemo i izreku koja se ustalila kod ljubitelja automobila, a koja kaže da ukoliko želite da znate kakvu će opremu imati svaki automobil za 10 godina, pogledajte današnju S klasu. I zaista, ukoliko o ovome malo bolje razmislimo, uviđamo da je upravo S klasa među prvima imala ugrađen ABS, airbag, turbo-dizel motor, zone gužvanja kod sudara, ESP i tako dalje.
Prvi su uveli kočnice
Automobili marke Mercedes inače važe za najbezbednije automobile na putevima. Interesantno je da je upravo ova kompanija 1924. godine postala prvi proizvođač automobila koji je stavio kočnice na sva četiri točka, što je pomoglo da se učvrsti posvećenost kompanije bezbednosti.
Karl Benz je prva osoba kojoj je izdata vozačka dozvola
Jedan od osnivača Mercedes-Benza, Karl Benz, predstavlja prvu osobu kojoj je izdata vozačka dozvola. Naime, građani Manhajma su se žalili na buku i smrad koju su stvarali njegovi automobili, pa je Benz 1888. godine zatražio dozvolu gradskih vlasti za vožnju automobila po gradu.
Mercedes-Benz je prvi kreirao autonomno vozilo
Malo je poznato je da je upravo ova kompanija još 1995. godine proizvela prvo autonomno vozilo i to u S klasi. Ovaj automobil se sam odvezao od od Minhena do Kopenhagena i nazad, prosečnom brzinom od oko 160 km/h.
Tajna srebrne boje Mercedesovih trkačkih automobila
Svi trkački automobile marke Mercedes-Benz ofarbani su srebrnom bojom. Razlog za to ne leži u činjenici da je upravo srebrna omiljena boja Karla Benca, već je izbor opredeljen težinom. Naime, na trci u Nirburgringu 1934. godine svi automobili bili su bele boje. Da bi se kvalifikovalo za trku, svako vozilo je moralo da bude lakše od 750 kilograma. Međutim, beli Mercedes-Benz imao je 751 kilogram. Da bi smanjio težinu, tim je sastrugao belu boju, ogolivši srebrni metal ispod farbe. Od tog dana, svi trkački automobili Mercedes-Benza imaju sjajnu srebrnu boju.